Sunday 6 December 2015

 SMK Kuala Besut telah menempa sejarahnya tersendiri tahun ini kerana telah memenangi anugerah Naib Johan Kokurikulum bagi sekolah luar bandar di peringkat kebangsaan.  Anugerah ini diterima oleh Penolong Kanan Kokurikulum SMK Kuala Besut iaitu Pn Hjh Wan Rusnah bt Wan.  Abd. Rahman pada 14/11/2015 di dewan  Serbaguna Sri Wilayah, Putrrajaya.  Pada tahun 2014 SMK Kuala Besut menjadi sekolah cemerlang kokurikulum peringkat negeri dan tahun ini kejayaan yang lebih manis dikecapi apabila menjadi naib johan diperingkat kebangsaan.  Tahniah kepada semua pihak yang bertungkus lumus sehingga mengecapi kejayaan ini.

        Diantara faktor kejayaan ini adalah pengurusan fail-fail yang lengkap, kejayaan-kejayaan yang dicapai diperingkat negeri dalam kokurikulum, pencapaian yang dibuktikan dengan sijil, penglibatan dalam setiap pertandingan yang diadakan diperingkat negeri, galeri memainkan peranan dalam menunjukkan bukti, papan kenyataan yang lengkap dan laporan setiap unit.

     Pentadbiran sekolah yang sentiasa memberi semangat kepada guru-gurunya untuk melaksanakan aktiviti kokurikulum adalah tonggak segala kejayaan.  Dibawah naungan Pengetua En Kamarudin b. Wan Nor kejayaan ini menjadi realiti.  Ahli Jawatan Kuasa Kokurikulum yang sentiasa positif dan teguh berdiri dibelakang  PK Kokurikulum dalam setiap aktiviti kokurikulum patut dibanggakan.  Guru-guru yang komited dalam setiap tugas yang dilaksanakan juga merupakan titik-tolak kepada kejayaan ini juga.  



Tonggak kepimpinan Smk Kuala Besut yang membawa kejayaan cemerlang

PKBMU

UNIT SILAT



No comments:

Post a Comment