Monday 7 December 2015

Persaraan PK Kokurikulum


     Pn Hjh Wan Rusnah bt Abd. Rahman dilahirkan pada 8. Mac.1961 di Machang Kelantan.  Beliau memerupakan anak kelima daripada 9 orang adik beradik.  Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Machang dan pendidikan menengah di SMK  Machang sampai tingkatan 3 dan menyambung pelajaran ke SMK Teknik Johor Bharu setelah cemerlang dalam PMR.

    Beliau kemudian menyambung di Universiti Pertanian Malaysia dan mendapat Ijazah Pendidikan Sains Pertanian pada tahun 1979.  Beliau khawin pada tahun 1990 dan mendapat 3 orang anak dan semuanya berjaya dengan cemerlang dalam pendidikan masing-masing.

    Pn Hjh Wan Rusnah mula mengajar pada tahun  1984 di SMK Seri Nering dan kemudian bertukar ke SMK Pelagat pada tahun 1993.  Pn Hjh Wan Rusnah adalah seorang guru yang komited dengan tugasnya olehitu beliau telah dianugerahkan Anugerah Khidmat Cemerlang sebanyak 3 kali iaitu pada tahun 1998, 2007 dan tahun 2013.  Di SMK Pelagat jugalah beliau telah dilantik sebagai ketua bidang pada tahun 2002. Kecemerlangan perkhidmatan beliau berterusan sehingga dilantik sebagai sebagai Penolong Kanan Kokurikulum pada tahun 2011 di SMK Kuala Besut.

    Pn Hjh Wan Rusnah adalah seorang pentadbir yang komited dan terus bersinar sebagai PK Kanan Kokurikulum di SMK Kuala Besut sehingga SMK Kuala Besut mendapat anugerah Naib Johan peringkat kebangsaan Kokurikulum bahagian sekolah luar bandar pada tahun 2015.  Diatas kecemerlangan beliau sebagai pentadbir di SMK Kuala Besut beliau telah dianugerahkan sebagai Penolong Kanan cemerlang pada tahun 2015.  Beliau memohon untuk bersara awal atas sebab-sebab tertentu dan persaraan beliau bermula pada awal 2016

Piala yang dimenangi sempena kecemerlangan Kokurikulum peringkat kebangsaan 

Berucap di tapak perhimpunan kepada pelajar-pelajar  bagi kali terakhir sebelum bersara.



Menerima tabik hormat daripada PKBMU sekolah

Merasmikan menara yang dibina dan ia adalah idea bernas beliau untuk memaparkan aktiviti kokurikulum

Pertunjukkan PKBMU sempena persaraan



No comments:

Post a Comment